EN RESA PÅ TUSEN MIL BÖRJAR ALLTID MED ETT ENDA STEG

På svt play sänds ett program som heter " 15 filmer om att vara 15 år " Det är ett program som sänds i avsnitt och det kommer ut ett nytt varje tisdag. Än sålänge har det bara kommit ut 4 avsnitt men dom är absolut värda att se. Dom handlar alltså om olika folk i varje avsnitt som är 15 år och alla har ett problem. Sedan kan man disskutera osv om avsnittet på sidan efteråt. Tycker dom jag sett än sålänge iallafall är riktigt bra ! Dom som finns att se nu är " Lämna mig i fred " Det handlar om en tjej som inte har några vänner, hennes intressen är att rida och skriva på sin blogg, plötsligt får hon dumma kommentarer på bloggen och folket i skolan börjar mobba henne. Ett annat avsnitt heter " pappa dricker " Det handlar om en kille och hans pappa dricker väldigt mycket. Han och hans flickvän ska gå hem till honom för första gången och han har såklart inte berättat något om sin pappa. Det tredje avsnittet heter " kom ut " Det handlar om en kille som är homosexuell. Han blir kär i en kille som bor i en annan stad och dom blir tillsammans. Dom träffas och så men bara i smyg. Ingen av hans vänner vet att han är homo eller ens är tillsammans med någon. Det senaste avsnittet som jag kollade på alldeles nyss heter " ingen utväg " Och det handlar om en kille som är kriminell. Han säger att allt började i mellanstadiet som en kul grej, men nu när han har kontakt med äldre män och får uppdrag av dom är det inte lika kul längre och han vet inte hur han ska ta sig ur knipan när han mitt i allt blir skyldig dom 50 000 jag skulle rekomendera alla som läser det här kolla in alla avsnitten och fortsätta kolla dom som inte kommit ut än. Det är riktigt bra ! kolla in trailern här under !


Kommentarer
Postat av: julia

Hejdu.. vi saknar dig i skolan.

Du har lovat oss flera gånger att du ska komma men sen gör du tvärtom, snälla kom imorgon <3

Och jag kollade in klippen , sjukt bra !

HAHHAHAHA , han som hade en pappa som drack.

Hans röst lät som eriks, när han pratar med sin tjej ! Tänk på det nästa gång !

Älskar dej olivia, puss och kram :)

Julia <3

2011-09-14 @ 21:18:30
URL: http://kissitbetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0