ACCEPTERA FOLK SOM DOM ÄR!

Alla är olika, alla är unika. Och det är tur det tänk vad tråkigt allt skulla vara om alla skulle tycka o säga samma saker? Se likadana ut och lyssna på samma musik. Alltså varför har folk så svårt för att acceptera andra människor för den dom just är? Accepterar man inte någon okej, fine liksom men då behöver man inte säga de. Då behöver man inte ha något med den människan att göra man har rätt att tycka o tänka vad man vill sålänge man håller sin käft stängd om det. Är ganska förbannad just nu på hur folk kan bete sig mot andra osv. Om man tycker någon är ful, då säger man väl förfan inte till det till den personen. Snacka skit har vi alla gjort nångång och det är väldigt onödigt. Men människor gör ofta det utav olika anledningar. Om man inte tycker om någon tex, är avis osv. Men då tycker jag faktiskt också att man kan hålla det för sig själv. Även om du kanske bara säger det till din närmaste vän , hon/han kanske ändrar uppfattning pga det du säger men egentligen hade hon rätt från början. Jag har börjat se saker & ting mycker mer posetivt än vad jag gjorde för bara ett år sedan. Säger någon att jag är konstig nu tex tar jag det bara som en komplimang, för jag vill ju vara annorlunda. Säger någon att jag har fullt hår och fula kläder. Okej visst tyck så men jag tycker fortfarande de är snyggt och jag känner mig bekväm såhär. Vet inte hur många gånger jag har hört " håkan hellström suger" "hatar honom" han kan inte sjunga" hur fan kan du lyssna på honom" osv , men okej fine igen liksom , du behöver inte gilla honom. Men det gör jag och jag vågar stå för det. En annan sak som stör mig är att kommentera något elakt. Och ännu värre är det om man är anonym. Liksom jag förstår verkligen inte grejen med det. Om du stör dig så mycket på personen behöver du väl inte kolla hans/hennes bilder, blogg osv..det jag menar med den här texten är nog egentligen att tänk på vad du säger och gör folk kan ta åt sig riktigt hårt. Och samma sak om man säger något och sedan säger , ame jag drev ju bara då kanske personen skrattar , men nej den skrattar inte alltid inombord. TÄNK PÅ DET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0